torsdag 28 september 2017

Man vet det blir en bra Bokmässa när DE HÄR är de första man ser ...

Man vet att det blir en bra mässa när det första man ser är ett par av ens absoluta favoritförfattare! Camilla och Viveca Sten!

Camilla Sten och Viveca Sten - de skarpa hjärnorna bakom Djupgraven och Sjörök! Foto: Belinda Graham.



Ser redan fram emot del tre i den här underbara serien som inleddes med den superspännande Djupgraven! (Del två heter Sjörök). En av de bästa svenska barn/ung serier som gjorts och den fungerar för ALLA åldrar! Precis som klassiker av Ulf Stark eller Astrid Lindgren.


Om sanningen ska fram var egentligen de första jag såg och hejade på Dorothea Bromberg och hennes författare Arundhati Roy - men det var på hotellet (Gothia Towers) och inte inne på mässan. Så är inte säker på om det räknas som "första möte" (och jag förevigade det inte med ett foto, för hotell-liv är privat, mingel på mässan med möten och signeringar är offentligt.)

Men jag tar även detta som ett bra tecken. Dorothea Bromberg är en av mina stora idoler, och Arundhati Roy skriver så himla bra!

Fast de som gillade De små tingens gud och sa till sig själva att "jag kan inte vänta på nästa bok" ... De fick vänta i 20 år.

Paret Viveca och Camilla Sten är effektivare. Tack och lov. Deras målgrupp skulle hinna växa upp och pensionera sig om de tog 20 år på sig med varje bok i serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.