tisdag 17 december 2019

SCEN: Sarah Dawn Finer - Winter Songs




Förra årets vinterturné landade i tre städer, är det nu klart att Winter Songs kommer åka på en omfattande turné i år och landa i tolv städer runt om i landet.


– Det är en ynnest att kunna göra livekonserter igen! Nu när jag varit ute i sommar och spelat mitt originalmaterial utomhus, så längtar jag efter att få spela mitt vintermaterial igen i dessa fina konsertarenor samt att denna gång infria publikens önskemål och kunna åka till fler städer. Att få sjunga dessa vackra låtar och texter, med detta magiska band, är det bästa jag vet, hälsar Sarah.

Kvällen är fylld av originalmusik men även tolkningar varvat med berättelser från Sarahs egna, personliga upplevelser genom åren. De flesta låtar som framförs är hämtade från hennes två klassiska vinterskivor Vinterland och Winterland.

Med sig har hon Sveriges mest meriterade musiker; Jesper Nordenström (keyboard), Per Lindvall (trummor), Lovisa Samuelsson (keys, sång), Ola Gustafsson (gitarr) och Fredrik Jonsson (bas).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.