söndag 29 september 2013

Per Gessle - nu finns Roxette som bok!


Alla skulle plåta Per Gessle!

Jag knuffade in författaren till boken Roxette i bilden ...

För det är ju trots allt Bokmässa! (Författare ska inte försynt stå i hörnet, som den här gjorde, de ska vara med på bild. Sedan skulle alla tidningar och fotografer ha EXAKT samma bild efter att först av allt inte ens lagt märke till författaren ... men jag gjorde en kulturgärning, jag knuffade in författaren i bilden!)

 
Det är Carin Hjulström Liv som intervjuar Gessle + Roxette författaren. Det är inte första gången Carin intervjuar Gessle - hon gjorde den första Roxette intervjun i TV i Sverige. Långt innan Roxette slagit igenom ... Och på den tiden hade både Per och Marie ovanliga hårfärger och platskläder och försökte se annorlunda och "poppiga" ut. För att slå utomlands. Åtminstone i Tyskland.

Här satt jag, på samma rad som de stora FANSEN som är med i boken! Hon längst bort på raden är från Warsawa ... De två närmast mig är från Tyskland. Tjejen i vit tröja som ser ut som Marie Fredriksson (medvetet frisyrval!) är med i boken om Roxette.
För lite över en tredjedel av boken handlar om Fansen. Deras liv. Sandra Knospe (hon som ser ut som Marie) bodde i DDR när Roxettes The Look slog igenom.
Idag bor hon i Leipzig och har ingen soffa och ingen TV ... och alla pengar lägger hon på att se Roxette. Senaste sighting: Bokmässan i Göteborg!

Sandra Kospe och Per Gessle.
 
Sandra undrade om jag inte ville ha kort på mig och Per.
 
Jag ville ha på henne och Per.
 
För hon är ju typ också KÄND hon har ett helt eget kapitel i BOKEN!
 
Warsawa tjejen (som satt längst bort från mig på samma rad) bor numera i Sverige och har blivit invald i Riksdagen för Moderaterna. Allt började med att hon gillade Roxette ...
 
Vilken resa!
 
 
Alla de som rest till Göteborg tycks fatta hur stora Roxette är.
 
Per Gessle på scenen tycks frustrerad över att svensk press INTE fattar hur stora Roxette är.
 
Fortfarande.
 
Han är också frustrerad över Carins frågor om konflikter mellan honom och Marie.
- Det där är typ 8 rader i boken! Vi är oftast vänner, vi har mindre bråk än andra band!
Och vem skriver flest hits`Jag eller Marie?
(Det handlar alltså om att han tjänar mer än Marie. Men de har båda soffa och TV så vad finns att klaga på?)
 
Per Gessle framstår annars som väldigt ödmjuk.
-Jag är i nte bra på att sjunga, jag kan inget om musik, jag kan inget om ekonomi, jag kan bara omge mig med folk som kan allt det där ...
 
Och det har ju gått bra hitintills ...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.